Probleme Dacia Bigster: ce defectiuni raporteaza proprietarii, forum
Dacia Bigster este de departe cel mai confortabil, dar si cel mai avansat model al producatorului de la Mioveni. De aceea, ne-am propus sa realizam o lista cu probleme ale Dacia Bigster, raportat de proprietari. Pentru asta, am stat de vorba cu mai multi proprietari, ne-am abonat la toate grupurile de facebook dedicate modelului si am urmarit discutiile de pe forumurile de specialitate.
Probleme Dacia Bigster raportate de proprietari
Bigster este un model nou, care nu a acumulat inca foarte multi kilometri. Exista insa cazuri de masini noi care au prezentat probleme serioase chiar din primele zile. Nu trebuie sa cautam prea departe: de exemplu, unele unitati de Passat B9 si-au surprins deja proprietarii cu diverse defectiuni la scurt timp dupa iesirea din reprezentanta. Vestea buna este ca Bigster, cel putin pana acum, se prezinta mult mai bine. Am analizat sute de postari pentru a identifica eventualele nemultumiri. Acestea exista, dar tin mai degraba de anumite aspecte de proiectare si nu de defectiuni propriu-zise.
Zgomot aerodinamic
La viteze de peste 100 de km/h, suieratul vantului devine sesizabil in habitaclu. Problema are la baza atat specificul aerodinamic al lui Bigster, cat si anti-fonarea mai slaba.
Camera ca calitate mediocra
Camera de marsarier prezenta pe unele niveluri de echipare este de o calitate mediocra. Isi face treaba, dar e cel putin ciudat ca in 2025 sa montezi o camera cu specificatii parca aduse din 2016. Din nefericire problema e comuna pentru toate modelele Dacia/Renault dotate cu camera video pentru parcare.
Franare de urgenta – cativa utilizatori
Cativa utilizatori au raportat activarea franei de urgenta fara vreun motiv, adica fara alte masini sau obstacole iminente in fata. Mentionam ca cazurile sunt foarte izolate.
Design-ul suporturilor pentru pahare
Cea mai frecventa nemultumire pe care am gasit-o pe forumurile de specialitate tine de design-ul suporturilor pentru pahare, cu care producatorul se pare ca incercat sa reinventeze chibritul. Forma neregulata a suporturilor face fixarea paharelor/sticlelor nesigura, uneori chiar imposibila.

Citeste si:
Top oferte RCA si Casco pentru Dacia Bigster
Calitatea plasticului
Calitatea plasticului este acceptabila, insa utilizarea sa extinsa face ca interiorul sa para mai putin rafinat comparativ cu ofertele concurente.
Ce probleme are Dacia Bigster cu motor 1.2
Noul motor de 1.2 TCe (HR12), folosit pe Bigster si Duster, nu are probleme serioase; singurul aspect este ca sunetul tradeaza faptul ca propulsorul are doar 3 cilindri. In schimb, problemele vechiului 1.2 TCe (H5Ht) legate de consumul de ulei, lantul de distributie sau diluarea uleiului cu benzina au fost rezolvate.
Probleme Dacia Bigster Hybrid 155 – Update
Dacia Bigster Hybrid 155 are la baza o „alianta” formata dintr-un motor de 1.8 litri termic si unul electric de 49 cai putere. Motorul termic este aspirat natural si livreaza doar 109 cai putere, prin urmare nu este suprasolicitat, de aceea inca nu au fost raportate probleme de functionare.
Motorul electric si bateria de 1,4 kWh par si ele sa functioneaze fara probleme.
Update – motorul termic se tureaza in gol
Unii posesori de Bigster Hybrid 155 au observat ca, in zilele reci, motorul termic se tureaza singur. Nu este cazul sa va speriati — acest comportament este normal pentru un sistem hibrid. Turatiile crescute ale motorului termic au rolul de a incarca mai rapid bateria care alimenteaza motorul electric.
Daca totusi nu apreciati acest mod de functionare, puteti selecta modul de condus E-Save, care limiteaza turatiile motorului la valorile normale. Totusi, trebuie sa stiti ca, in oras, aceasta alegere poate reduce autonomia electrica, iar motorul termic va fi utilizat mai des pentru propulsie — ceea ce duce la un consum de benzina usor mai mare.
Ce probleme are cutia de viteze multimodala de pe Bigster?
Chiar daca suna complicat, cutia de viteza multimodala de pe Bigster are o functionare simpla care nu necesita ambreiaj. Pe scurt, transmisia este prevazuta cu 2 trepte pentru motorul electric (1-2) si 4 pentru motorul termic (3-6). Pornirea se face exclusiv pe tractiunea furnizata de motorul electric, iar pe masura ce viteza creste, motorul termic incepe sa-si roteasca treapta in gol, sincronizandu-se cu turatia motorului electric, astfel incat propulsia sa fie preluata treptat si lin de la electric la termic. Anume aceasta trecere este raportata de unii posesori ca fiind lenta. In acelasi timp, cei care au Bigster Hybrid 155 de ceva mai mult timp, afirma ca transmisia cere o perioada de invatare din partea soferului, dupa care functionarea ansamblului motor+cutie devine mult mai clara.
Partea buna este ca motorul electric poate functiona cu pana la 14.000 rpm, iar propulsia electrica, impreuna cu cei 205 Nm de cuplu, este folosita pentru depasiri sigure si rapide.
Concluzie
Citind postarile de pe grupuri si de pe forumuri am inteles 2 lucruri: 1. hate-ul pentru Dacia Bigster vine in special de la oameni care nu au condus niciodata masina si 2. chiar daca e o masina produsa in Romania, Bigster este apreciata si laudata mai tare pe grupurile de facebook de peste hotare. In Romania, multi prefera sa critice, chiar daca au vazut automobilul doar in poze.
In concluzie, daca sunteti in cautarea unui SUV spatios, faceti o programare la test-drive pentru a va convinge ca Bigster are mult de oferit si este, de departe, cea mai buna masina produsa pana acum in Romania, iar compararile cu orice alt model SH sunt lipsite de relevanta.
Probleme Dacia Bigster
Pareri Pro Si Contra
- Nici una
- Nici una

(Nu există încă evaluări)
Lasă un răspuns