(Imagine: Noua Skoda Octavia facelift - foto, motoare, preturi)
Comentarii (0)
Vizualizari (449)
(Nu există încă evaluări)
14 februarie 2024
de CelMaiBun

Noua Skoda Octavia facelift: motoare mai puternice si inteligenta artificiala

Skoda Octavia facelift vine sa improspateze atat stilistic cat si tehnologic cel mai popular model din gama producatorului ceh. Astfel, Octavia 2024 nu mai are in gama de motoare unitatea 1.0 TSI, Phone Box-ul are viteza de incarcare wireless sporita, iar instalatia de aer conditionat a masinii are grija sa disperseze mai eficient caldura generata de procesul de incarcare. Mai sunt modificari la sistemul de multimedia, la sistemul de acces keyless si la design. Sa le discutam pe rand.

Design – Skoda Octavia facelift

Caroseria Octaviei a fost prelungita cu 9 mm, atat pentru hatchback, cat si pentru varianta break. Prin urmare, pasagerii, in special cei din spate, vor beneficia de ceva mai mult spatiu. Dar nu e vorba doar de dimensiuni. Noile bare de protectie, cu un design revazut, au fost gandite sa reduca rezistenta aerodinamica a masinii. Grila a fost redesenata pentru a se alinia cu farurile, care printre altele, beneficiaza acum de tehnologia LED matrix de ultima ora. 

Si daca tot suntem la capitolul „lumina”, trebuie sa mentionam si noile lampi din spate, care au fost dotate cu indicatoare dinamice. Skoda Octavia facelift vine si cu o gama regandita de jante, iar nivelul de echipare Sportline, ofera acum un look ce aminteste de modelul vRS, dar fara performanta acestuia.

La interior, indiferent de versiunea pe care o alegeti, veti primi ca standard, un cluster digital de instrumente de 10 inch. Iar pentru versiunile de echipare superioare, a prevazut un bord mai detaliat, pe care Skoda l-a numit Virtual Cockpit. Tot optional, ecranul central de 10 inch poate fi inlocuit cu unul de 13 inch, iar pentru o putere de incarcare mai mare, porturile USB clasice au fost au fost inclocuite cu USB-C. 

Interior cu display de 13 inch - Octavia 2024

Octavia 2024 si asistentul vocal Laura

Asistentul vocal al marcii – Laura, numit in cinstea lui Václav Laurin, care alaturi de Valcav Klement au stat la baza Skoda, va fi in curand actualizat prin introducerea unei componente AI bazata pe Chat GPT. Aceasta va putea sa raspunda la o varietate larga de intrebari. Cu alte cuvinte, Laura se va ocupa in continuare de functiile vehiculului, iar componenta Chat GPT va raspunde la interogari ce nu au neaparat legatura cu masina. 

Daca tot vorbim de tehnologie, noua Skoda Octavia facelift va oferi si o functie acces keyless dotata cu senzori de proximitate, care vor incuia si descuia automat masina pe masura ce va apropiati sau va indepartati de ea. Nu e mare lucru, dar e placut. 

Noua Octavia Estate - spate

Motorizarile Skoda Octavia facelift – fara 1.0 TSI

A venit timpul sa vorbim despre motoare. Unitatea de propulsie de 1.0 litri TSI a fost eliminat, lasand locul pentru doua motoare TSI de 1.5 litri cu 115 sau 150 cai putere. Pentru mai multa eficienta, ambele vin in calitate de optiuni cu mild-hybrid si transmisie DSG cu 7 trepte. 

Pentru tractiunea 4×4, singura motorizare propusa va fi benzinarul 2.0 TSI, care la noua Skoda Octavia facelift va dezvolta 200 cai putere si nu 190. Dieselurile raman asa cum le stim si de la modelul actual, adica 2.0 TDI de 115 si 150 cai putere.

Octavia 2024 - rosu

Skoda Octavia facelift – model vRS cu 265 cai putere

Fanii versiunii vRS se vor bucura probabil sa afle ca noul model vine si cu un motor revazut, care dezvolta 265 cai putere. Pentru si mai mult efect, producatorul a umblat un pic la sistemul de esapament, dar si la soft-ul motorului, astfel incat Octavia vRS sa produca un sunet mai convingator.

Noua Skoda Octavia facelift 2024

Pareri Pro Si Contra

Pro
  • Nici una
CONTRA
  • Nici una

Verdictul CelMaiBunTop

Design -/-

Imagine -/-

Conectivitate -/-

Comentarii (0)
Vizualizari ( 449)
(Nu există încă evaluări)

Comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inregistreaza-te la newsletter

Stai conectat la cele mai tari articole!

Nu-ti face griji, nu facem spam!

Contacteaza-ne